Susse´s liv i ord och bild

Min dagbok. Med mina känslor, tankar och min livshistoria!

beroende och bortskämd.

Publicerad 2014-11-04 10:57:28 i Allmänt,

Jag är ju så sjukt beroende av andra. Jag vet det låter hemskt, och det är inte så roligt heller. Tackvare att jag jobbar natt 22.30-09.00 så är jag beroende av någon som passar barnen undr tiden, då dem egentligen skulle vara själva om ingen kom och hjälpte till, vilket skulle resultera i att inget skulle gå. Jag skulle behöva gå på och jobba dagar, kvällar och varannan helg.. det skulle inte fungera lch bara det skule göra att jag förlorade mycket pengar och det skulle verkligen inte gå ihop..
och där kommer min bortskämdhet in. Det är alltid någon som kommer och passar barnen. Jag har gått till förskolan 4ggr på ett år nu, annars har alltid min pappa kommit in och kört mig och barnen oftast utan att jag ens frågat. (Om vi inte varit överens om att någon annan kan hjälpa oss ner) och det är bara 15 mins promenad att ta sig dit, så inte undra på att jag inte tagit körkortet fast pappa betalat för det redan en gång tidigare. Då jag bangade när allt var klart förutom uppkörningen och teorin. Jag behöver ganska sällan betala när jag handlar eller går ut och fikar/äter om jag inte storhandlar och någon av mina föräldrar är med. detta är bara lite jag vet ju så medvetet själv att jag är bortskämt.
och i många fall är det inte bra..... det hejdar mig från att växa upp... jag har ju iaf ansvret över mig själv och mina två barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Susse

24 år. 2 barnsmamma försöker leva livet. smärtan känslan sjukdommen allt är en del av mitt liv.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela